Selasa, 21 Oktober 2014

just saying ■

When talk about just saying well, everything we can say right? After a year , aku rasa life aku just same. Nothing change that I can share. masih sama, pergi kelas, dengar lecturer cakap 3 hours non stop, having lunch , memekak dalam kelas, gelak tawa dgn kawan kawan , weekend, balik kampung, balik kl semula, buat assignment, submit assignment, waiting until semester end. Just same. Bosan ? Yeah, sometimes rasa bosan sebab I can't do anything or maybe I just find excuse for not doing anything■ ahaaa
sebenarnya, bila kita tahu apa yg kita buat tu adalah satu satunya alasan utk buat kita rasa happy and hargai hidup well, that's more than enough. We don't need such a perfect life, pergi tempat mahal mahal semata mata utk buat kita rasa happy. Kadang kadang jalan dgn bff kita sambil gelak tepi jalan dah boleh buat rasa bahagia. You just need to appreciate apa yg ada depan mata. Kalau kau boleh belajar utk rasa bersyukur, makan roti dgn sambal tumis duduk kat bus stop waktu hujan bole buat kau rasa sangat beruntung. Jangan sama kan hidup kita dgn org lain because its them. They can't be like us and same goes wih us. Takkan ade kuasa magic yg boleh buat kita bertukar tempat kita rasa jadi dia and dia rasa jadi kita. Jangan kau kata kau bukan org yg boleh bahagia kalau kau still ada both of your parents, crazy siblings, good friends or maybe your ordinary phones at your hand. First of all, appreciate what arounds you. Maybe selama ni kau tak pernah cium dahi mak kau before off to bed. Why don't for a once do it everyday before your sleep. wish happy birthday for someone you don't know. You don't know how much your wishing mean to them and can make their day. Tak susah nak hargai orang. Dengan perhatian, benda kecik pun boleh buat org rasa di hargai.
Aku cerita macam aku tak pernah rasa dihargaikan?
Hmmm actually, back to tittle just saying. Eheee
broken heart. Semua orang pernah melaluinya. Same goes with me. Bila kau cuba buat yg terbaik utk dia & bagi yg sehabis baik utk hubungan korang and lastly end up with his hurt you. Totally hurt enough. Memang sakit. Sangat sakit tapi please don't make this as an excuses for you to be sad forever. Sometimes, dengan tangisan & kekecewaan boleh buat kita jadi kuat but if you see the positive side lah. If you keep with 'tak boleh hidup tanpa dia' 'dia segala galanya' so then makan sedih kau tu sampai bila bila. Move on babe. Tak banyak sikit, move on tu ibarat kita berlatih berjalan perlahan lahan lama lama kita boleh berjalan dgn baik. Its takes time. Bukan hari ni kau nanges esok lusa kau terus gembira. Nak lupakan orang kita sayang really need a strong need. Firstly, jangan benci dia tak kira utk alasan apa pun dia telah buat kat kau. Just smile and forgive. Tetap tersenyum walau seberat apa pun dia buat kat kau. Because move on is the best revenge babe. Come on ! Jangan tunjukkan kau murah kat mata dia dengan after a few week break up, you already having a relationship with some other guy. That's not love, if you know what exactly what I mean. Be happy again and counting your blessings. Aku ni dah kenapa ye tak . Tetibe dah macam counselor pulak. Its okay nama pun just saying kan . Heee
well, life go on no matter how hard its going to be. Dalam hidup aku, aku memang tak boleh bagi yg terbaik utk semua orang because I just do what I should do. There a no time to think about the hell matter yaww. Satu yang aku pegang dalam hidup aku dari dulu, bila aku susah , got a problem aku akan tengok org yg lebih susah dari aku, orang yg lebih teruk problem dia dari aku. From that , aku boleh rasa masalah aku taklah berat sangat and start find the solutions. But, make sure everything you do, you have to be happy. Tapi, walaupun kadang kadang tak mampu buat kita bahagia. Kita lepaskan atau buat dgn akhirnya kita tak rasa happy its okay. Thats mean kau buat utk org lain rasa happy. Believe me, sometimes kebahagiaan orang boleh buat kita bahagia.
Dah berzaman aku lalui, macam sedar tak sedar next year aku akan masuk ke alam baru. Kalau panjang umur, in Sha Allah bukan student lagi tapi pekerja. I plan everything in my life. Just a plan tapi yang menentukan Allah. Ramai kawan kawan aku yg dah kahwin, dah ada anak, dah jadi isteri orang pun tapi aku sekarang still lagi baru belajar potong bawang, gaduh dengan anak buah rebut tab. Haha
sebab tu aku cakap, tu hidup orang, rezeki orang hidup aku, rezeki aku bahagian lain. In Sha Allah. Kita jadi orang biar jenis yg lalui hidup apa adanya. Dah berusaha , doa dan tawakal. Akhir sekali, kita serah pada Allah. Dia maha Mengetahui.
Guys, this is just sharing. Kalau salah, tegur lah aku. Mungkin masih banyak kurangnya aku. Have a nice day everyone :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan